Content Strategy er en nyere disciplin, udsprunget at behovet for at kommunikere det samme, eller næsten samme, indhold på flere platforme. Det kan være virksomheden har behov for at vedligeholde

  • trykt kommunikation
  • hjemmeside
  • Facebookside
  • Twitter account
  • M.m.

Med så mange kanaler er det vigtigt at bevare overblikket og sikre, at indholdet har en fornuftig”rangorden”. Noget indhold har et langt liv – eksempelvis trykte kataloger/foldere etc.

Andet indhold, som en hjemmeside, kan man ændre fra dag til dag. Og indhold der opstår løbende – som eksempelvis en Facebookside – kan hurtigt komme ud af trit med de andre medier, netop fordi det er nemt at opdatere.

Dette at forskellige kanaler ikke er synkrone gør det vigtigt at fastlægge et hierarki for indholdet. Hvad skal publiceres først. Når det er på plads, har man mulighed for at spare mange penge på oversættelse, fordi det gør det muligt at fastholde et overblik over, hvad der allerede er oversat og publiceret.